The true mystery of the world is the visible, not the invisible!
Oscar Wilde

marți, 14 septembrie 2010

Buzunare cu lumină























Ne-am tot gândit în ultimul timp dacă e bine sau nu
că NU am dus-o la grădiniţă.
Nu ne-am călcat pe suflet s-o trezim la 6 dimineaţa şi s-o lăsăm plângând acolo de dragul socializării.
Azi a împlinit 2 ani şi 7 luni, ştie să deseneze, să cânte, să facă un şarpe din plastilină, dar nu ştie să împartă jucăriile, nici nu ia copilaşii în braţe să fie prieteni.
Cât de sociabilă ar fi devenit după un an petrecut la grădiniţă? Nu ştim. Cât de multe ar fi învăţat stând câteva ore cu alţi 30 de copilaşi îngrămădiţi într-o clasă?

Poate că acea legătură dintre ei ar fi întărit-o, ar fi făcut-o mai puternică, mai puţin plângăcioasă şi ar fi uitat de unele tarantele pe care şi le permite, încă, acasă.
Sau poate că nu ar fi înţeles nimic din acel loc...

Nu s-ar fi schimbat neapărat în bine.
Suntem norocoşi că-i avem pe bunici. Tata e bucuros că fata lui nu va fi traumatizată oficial, orgoliul meu de homeschooling stă foarte bine, iar Eliza e mulţumită, aşa că mai stăm un an acasă.




Azi am cules ghinde, conuri şi melci.
Ne-am uitat la cer prin frunze sparte.
Eliza şi-a umplut buzunarele cu frunze. Mi-a zis că-şi pune şi nişte lumină în buzunar.
Am dat cu picioarele în ghinde, am spus poezii şi-am vorbit despre toamnă.




Poate că o lecţie despre toamnă ar fi fost altfel la grădiniţă.
Dar zilele noastre împreună sunt tot ce avem mai frumos. Şi toamna noastră, hmmm, nu e academică, dar e plină de suflet şi avem şi rezerve de lumini, în caz de întuneric.

4 comentarii :

  1. O imbratisare calda de la noi! De fapt, de la gradinita noastra de acasa :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim, Aurelia!
    Imbratiseaza fetitele din partea noastra!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eva mi se pare prea mica pentru gradinita. Pe de o parte nu este inca pregatita sa socializeze, sa se joace cu alti copii inseamna pentru ea sa stea langa alti copii care se joaca si nu vrea sa dea din jucariile ei, nu este pregatita sa imparta. Cel mult face schimb.
    Pe de alta parte ce ar putea sa o invete educatoarea o pot invata si eu, pana la urma ce mare plan didactic trebuie sa fac pentru 3 ani?
    Eu am fost de la 3 ani la gradinita si am multe amintiri de atunci, nu tocmai placute.
    Ce bine de voi ca aveti bunici!
    Imbratisari Elizei!

    RăspundețiȘtergere
  4. E bine asa! :) Nici Nana nu merge la gradi, desi face 3 ani in noiembrie. Diferenta e ca ea vorbeste continuu de gradi, a ajuns sa o si viseze cred :D Asta e din cauza bunicii care ii povesteste zilnic :) O fi bine, o fi rau?...Noi ii spunem ca va merge cand mai creste un pic, dupa ce face 3 ani...Ea se bucura...n-are inca notiunea timpului :)

    RăspundețiȘtergere