The true mystery of the world is the visible, not the invisible!
Oscar Wilde

sâmbătă, 6 februarie 2010

Redevenire


Daca esti parinte de copil mic si tu insuti nu mai esti copil e o mare nepotrivire, lumea adultilor e uriasa si rece pentru ochii si manutele celor mici. Trebuie sa ne aplecam, sa topaim, sa radem, sa ne transformam dintr-un Gulliver plin de ganduri, griji, responsabilitati intr-un pitic potrivit jocului din lumea calda si inocenta.

Nu credeam ca voi redeveni copil, nu ca eram tare matura la minte si comportament dar fata mea a reusit sa-mi arate bucurii ascunse in fiecare lucru marunt al zilelelor noastre.

Cu tine totul are alt miros, alta culoare, cand ti le arat tie, le redescopar, de parca nici nu au fost aici pana acum.

Cu tine m-am dat in leagane, in tobogane, am sarit sotronul, am facut baloane din sapun intre degetele tinute ca un oval, am mancat lapte praf cu limba scoasa, am cantat mai mult decat pana acum in cei 30 de ani, am mers cu talpile goale, am stat verile pana hat-tarziu afara, am privit luna si stelele mai muult, am numarat buburuze si gandacei cate stele sunt pe cer, am devenit experta in bolile copilariei (numai bine in caz ca vreau sa-mi schimb meseria), cu tine am dansat, m-am maimutarit in oglinda, am ras cu toata gura, am plans cand tu plangeai si nu-mi puteai vorbi, am cules scoici, frunze, castane, zile cu soare, ploi sub umbrele mari…

Multumesc, pui drag, ca mi-ai reamintit cantecele de leagan, mirosul de mar copt cu scortisoara, frumusetea imaginilor din cartile de colorat, somnul de pranz atat de relaxaant!

Cum sa imbracam si sa dezbracam papusile de 100 de ori, cum sa dam covrigi de mancare vrabiutelor din parc, cum sa strang 3 cutii de jucarii in 3 minute, cum sa fac mancare pentru bebelusi (e o reteta aparte, cere muulta dragoste)...
Impreuna am numarat casutele ciorilor din copaci, am facut baie-baie cu toate ratustele, am adunat in papuci tot nisipul din parc, am macat fructe, am spus poezii simple, usoare, ti-am spus cum fac toate animalele iar daca nu stiam cum face vreo specie inventam un sunet, ti-am simtit manutele mici in palmele mele tremurande...

Trebuie sa treci printr-o redevenire ca sa-ti simti copilul, sufletul lui, gandurile lui, altfel nu poti.

Multumesc pentru asta, fetita mea!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu