The true mystery of the world is the visible, not the invisible!
Oscar Wilde

joi, 19 mai 2011

"De treci codrii de aramă..."

Dai peste Pădurea de argint.


Oficial, e mare loc de atracţie turistică, cu panou pus la întretăieri de drumuri, între Văratec şi Agapia, dar cu poarta de intrare blocată cu lanţuri.
Câteva maici ne-au spus că e doar numele de ea şi că nu e îngrijită de nimeni, nu se mai văd potecile şi n-ai cum s-o vizitezi că e închisă şi plină de bălării.
Mi-a sărit căciula de supărare, am scos lanţul pus de vreun nene de pe la ocolul silvic, şi-am intrat.
E un loc minunat. Întradevăr, iarba e crescută sălbatic, abia se văd cărăruile, în mijloc sunt câteva bănci şi-o inscipţie cum că pe aici s-a plimbat şi a scris Eminescu.


Pe mesteceni se caţără flori şi tufe înalte, sunt plante pe care nu le-am mai văzut niciodată, se aud păsări şi e o pădure de vis, şi chiar în mijloc e un stejar secular, de-ţi cade pălăria dacă te uiţi la el.

Cât am hoinărit pe acolo, mi-am expus planul meu de recuperare a pădurii.
Să o curăţ, să pun bănci din loc în loc, şi panouri mici cu versuri din Eminescu, să se audă muzică sau poezii recitate de actori, să poţi simţi cu adevărat "mândra glăsuire".

Al meu a râs de mine, că nu aş avea turişti dornici de-o astfel de relaxare şi că nici Veronica Micle n-ar fi aşa sensibilă.
Cică nu mai există homo poeticus, ci doar homo wireless.


Oare?

4 comentarii :

  1. Minunat. Ca intotdeauna povestile voastre, cu imagini, ma bucura nespus si-mi lumineaza diminetile cu zambet.

    Pot sa te intreb daca framingul asta pentru poze e dat cumva de blogger in vreun template sau e din alta parte?

    RăspundețiȘtergere
  2. In ultima vreme ne tranformam tot mai mult in homo indiferentus.
    Foarte frumoasa padurea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alina, folosesc un program pentru texte, frame si alte nazbatii, se cheama Picnik, cauta-l pe net :)
    Multumim de citire! Si voi ne aduceti aer cald si prietenos de departe!

    RăspundețiȘtergere
  4. Loredana, padurea e de frumoasa, cu mestecenii aia albi si frumosi, ce pacat de ea, e o paragina, pai in Anglia, Shakespeare are tot felul de locuri dedicate lui, strazi, parcuri, etc.
    Stiu sa-si aprecieze scriitorii, la noi abia dau un ban sa consolideze o casa memoriala...

    RăspundețiȘtergere