The true mystery of the world is the visible, not the invisible!
Oscar Wilde

marți, 25 mai 2010

Fotogenie




Daca vrei sa fii dascal la tara nu poti fi decat cu sufletul.
Nu ai cum sa fii pedant si autoritar. Copii te vor doar pe tine, sa le zambesti si sa-i intelegi.




Cosmina are 12 ani. Cand e pauza mare vine si ne spune ca vrea mancarea. Cornul si laptele. Mai are 6 frati. Muncesc cu ziua prin sat si nu vor bani, vor de mancare. Un om mi-a povestit ca dupa ce au muncit pana spre seara, ea si fratele ei au mancat 50 de sarmale pe nerasuflate.



E o fata isteata desi nu stie sa scrie si abia citeste. Ca ea sunt multi.


Daca nu vine cateva zile la scoala, nu se gandeste la materia pierduta, poate doar la cate cutii cu lapte si cate eugenii nu a mancat.


Sau poate se gandeste la un viitor mai bun, mai cald, cu mese pline cu de toate.
Poate la o viata mai dreapta.


Ea imi zambeste in fiecare zi. Si eu ii zambesc. Mult mai trist insa.

2 comentarii :

  1. As vrea sa comentez si nu pot...mi se rupe sufletul! Nu putem face ceva pentru copiii astia? Nu le putem face o bucurie? vine 1 iunie...macar atunci...Nu stiu unde e satul asta, banuiesc ca departe de Bucuresti, dar ma doare ca si cum ar fi in familia mea...

    RăspundețiȘtergere
  2. ce trist...50 de sarmale, bietii de ei! Si e atat de frumoasa! Elevele mele se maritau f devreme, "calcau stramb" si parintii le cam fortau, "le dadeau dupa barbat"

    RăspundețiȘtergere