The true mystery of the world is the visible, not the invisible!
Oscar Wilde

joi, 2 septembrie 2010

Povestiri din Umbria II ( il paese dei muri dipinti )

Mugnano e un sătuc mic din Umbria.




E un sat specific Italiei.
Are case din piatră, străduţe înguste, flori la ferestre şi linişte la ora prânzlui.



Dar nu acestea dau frumuseţe locului. Farmecul sătucului stă în pictura de pe case.
I se mai spune satul cu pereţii pictaţi.








Cu toate că centrul satului e mic, armonia dintre piatră, flori şi pânze mari, desenate m-a făcut să mă rătăcesc ca într-un labirint vrăjit.








Dintr-o casă a ieşit un bătrânel. Mi-a zâmbit şi ne-am salutat.





Poate că schimbul nostru de zâmbete a fost cea mai profundă conversaţie româno-italiană.
El era bătrân şi curios. Şi-a trăit toată viaţa într-o lume colorată.
Eu eram tânără şi încântată, venită dintr-o lume a blocurilor cenuşii.












2 comentarii :

  1. Imi imaginez ca aici traiau si traiesc numai oameni fericiti si frumosi. Inteleg din poze ca toata suprafata zidurilor era pictata si s-a reconstituit doar o parte. Asa e?

    RăspundețiȘtergere