The true mystery of the world is the visible, not the invisible!
Oscar Wilde

vineri, 2 iulie 2010

Din alte timpuri





Imi plac targurile de antichitati.




Sa fi avut o camera mare, luminoasa, cu tavanul pictat cu nori albi, pufosi.


Cu ferestre inalte.


Un pian intr-un colt, o masuta rotunda, o vaza colorata in galben dulce.

In mijloc un covor scortos, cu dungi si culorile sterse. Pe el o masina de scris.

O biblioteca din lemn de nuc, carti cu poezii, atlase vechi, un gramofon cu doua discuri: unul cu jazz si unul cu povesti despre fetite cu parul de aur.


O rochie de vara si cateva palarii agatate intr-un cuier.


O lada cu jucarii din lemn. O fetita. O cutiuta muzicala.



Un ceas cu cifre romane, un tablou cu flori de camp.



Nu am avut bani sa-mi cumpar toate astea.
Nu am nici casa lumininoasa.


Mi-am luat cateva brose. La una tin cel mai mult.


Are scris pe spate un vers in limba rusa:


Ce frumoasa erai in troica, iubita mea!

2 comentarii :

  1. Ce frumos! Oare ce poveste o avea inchisa in ea brosa aceea? Stii ruseste? imi place cum suna rusa.
    Sper sa ai candva camera pe care ti-o doresti, suna minunat! Eu visez mai degraba la spatii largi si aproape goale, minimaliste. Am insa o masina veche de scris (credca m-am mai laudat) si promisiunea unui amic pentru o lada de zestre taraneasca

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, mai stiu ceva din cei 8 ani de rusa. Eu am facut scoala in Iasi, aproape de rusi. De podul cu flori, de moldoveni.
    Si mie imi plac spatiile mari, mobilate minimalist.
    Daca as fi sa aleg dintre antichitati ceva, pe astea le-as alege: gramofon, lada din lemn, o cutie muzicala cu arc gros si muzica diafana.
    Daaaa, stiu de masina ta de scris, s-o tii bine, ca vin s-o fur :)

    RăspundețiȘtergere