The true mystery of the world is the visible, not the invisible!
Oscar Wilde

vineri, 24 februarie 2012

33

Dacă sunt fericită?
Da. 
În micimea şi nimicnicia mea, cu mici fericiri zilnice, ale mele, de suflet, curgând prin arterele înlăuntrului meu. Fericită aşa cum ne suntem acum şi aici, împreună. Alean, alint, alinare, alintare. Mâini peste mânuţe, obrăjori lângă obraji, toţi patru, respirând la un loc, o bătaie, un clipocit pe sub gene. De-l doare pe unul, ne doare pe toţi, de e fericit unul, suntem cu toţii la fel. 

Dacă aş schimba ceva la mine...
Nu. Nu acum. 
Am ajuns să-mi urăsc şi să-mi iubesc buruienile. Deopotrivă. 
Le plivesc imediat ce apar, am învăţat lecţia asta cu fiecare grădinărit. Ştiu ce nu am, din ce nu prisosesc, ştiu ce m-apasă sau ce mă înalţă, bunele mele, relele mele, alcătuire de om, aşa cum suntem cu toţii, amestec de zâmbet, de plâns.

Ştiu ce-aş sădi şi ce-aş smulge din mine. Sunt o zbatere, mi-e frică de timp şi de trecere, de nimeninuştiecevafi, de nimic, de întuneric. Iubesc viaţa, vreau s-o trăiesc, s-o gust, s-o pipăi, avalanşa mea, lumină lină, zâmbet, dans, alergat, zborul meu aici pe pământ. 
Sunt o alcătuială, o plămădeală de bucurii şi întristri. Urăsc frigul şi oamenii posaci. Depind de soare, de cuvinte frumoase. Îmi port fricile cu mine, mi-e teamă de moarte, de o zădărnicie a toate cele care sunt, că nu are rost să faci aia şi aia, că toate se duc, se vor duce, de o zădărnicie care mă opreşte din tot, mă amorţeşte, minute întregi, apăsătoare, mi-e frică de neant, de uitare, de nimic, de acel în zadar

Dar mă scutur de ele, ca un cal nărăvaş, şi vreau să trăiesc. Atât cât mi-e dat. Să adun cât mai multe. Culori, cuvinte, zâmbet, privire, dragoste, veri, drumuri, mesteceni, pâine în vatră, cântări în strană, prieteni, colinde, poezii, narcise, ceaiuri, aburi, nori, zmeie, copii, copiii mei, cântecele, jucării, rotiri, învârtiri, morişti, bălţi, cireşe coapte, amestecate, în albumul meu, de acolo, din stânga, sub coaste, colecţionar de totceînseamnăviaţăaicipepământ. 

răboj de fericiri 
să-l iau cu mine, să mă hrănesc, să nu le uit. niciodată. 

Dacă sunt împlinită? 
Da. 
Îi am pe ei, ei mă au pe mine. Ca un cerc, toţi patru, familianoastră, strâns, mână de mână, rotund. Trei suflete, toate cu privirea albastră, a lui, iar al patrulea e al meu, ochi căprui, de închis peste rană, de mamă, preabuna, mângăierea lor şi prietena lor.

Azi am 33.
 Cifre rotunjite, deşi le simt ascuţite, nici tinere, nici bătrâne, numai bune de împuns acolo, sub inimă, şi de înghiontit: trăieşte viaţa, bucata asta rămasă. 

N-am lăsat nimic important după mine. Nu am cărţi, expoziţii, o casă, un pom. Nu am o livadă, un drum de ţară, ferestre înalte de stat şi citit, bălăceală afară, magiun de mâncat de pe degete, cu nucă în două, masă mare în mijlocul unei odăi. Încă nu am.

Poate-ar fi fost atât de multe drumuri, altele, pe care puteam face una sau alta, dar aşa am ales, m-au ales, un drum de a fi împreună noi cu noi, dragii mei, Eliza şi Andreiul meu, pomii mei sădiţi aici, pe pâmânt, pe care-i tot ud, să dea roade gustoase. Si el, dragul meu, care mă ştie cu toate neliniştile mele, le oblojeşte, le vrea vindecate. 

Îi iubesc. 
Şi aş vrea să fiu lângă ei. Cât mai mult. Şi de aici şi de dincolo. Şi azi, şi mâine, şi veşnic. Ca o conştiinţă plutind prin univers, suflet cu memorie adunată, fractal, culoare, regăsire, recunoaştere, nemurire.

10 comentarii :

  1. La multi ani! Sa fii fericita, iubita si cu sufletul vesnic tanar si frumos...ca acum!

    RăspundețiȘtergere
  2. f emotionat textul tau.
    la multi ani! iti doresc sa fie totul asa cum ai scris mai sus.

    RăspundețiȘtergere
  3. Fericirea se construieste din toate aceste lucruri marunte pe care le-ai insiruit tu si multa lume nu isi da seama ca este fericita; la multi ani si sa te citesc si atunci cand cele doua jumatati de cercuri ale varstei se vor rotunji

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani, fata frumoasa!
    Sa dea Dumnezeu sa fii mereu fericita, sanatoase si sa te bucuri de tot ce iti ofera viata!

    RăspundețiȘtergere
  5. La mulţi ani, Roxana! Te citesc mereu cu aceeaşi emoţie, admiraţie şi nerăbdare. Îţi mulţumesc încă o dată pentru pacea si frumuseţea pe care o răspândeşti cu atâta generozitate în jur. îţi doresc să nu te laşi tulburată de perspectiva niciunui neant, ci să continui, aşa cum zice poetul, să-ţi „umpli de stele gândul şi sufletul, măcar”. Toate gândurile mele bune şi afectuoase pentru tine şi cei dragi ţie! Adriana (de la Bruxelles)

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani cu veselie, culori, soare si cald, copii buni, sanatosi si iubitori de parinti si de Dumnezeu, cu flori, cu armonie, implinire si pace in caminul vostru, cu bucurii, cu urcusuri si coborasuri ziditoare, cu tot ce e bun si frumos in jurul tau!

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani!
    La plini ani!
    La vii ani!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cuvintele tale scormonesc sufletul meu. Ce scrii tu e ceea ce simt eu. Foarte ciudat... dar imi place.
    La multi ani, fericiti, alaturi de familia ta! In cercul vostru sa nu patrunda decat dragostea. Bucura-te de viata, asa cum e ea!

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani fericiti si binecuvantati, in cercul vostru magic de iubire!

    RăspundețiȘtergere